Πέντε "σημάδια" που καλούν έναν επιχειρηματία σε αλλαγή πορείας

Συχνά οι επιχειρηματίες αγνοούν κάποια σημάδια που μπορεί να είναι ενδεικτικά μιας λάθος πορείας και δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι είναι οι ίδιοι ανεπαρκείς στην συγκεκριμένη επιχειρηματική δραστηριότητα.

Ο Τζέισον Φρίντμαν, ιδρυτής της επιτυχημένης διαδικτυακής 42 Floors, μοιράζεται την εμπειρία του από το πρώτο του αποτυχημένο εγχείρημα: μια εταιρεία Web 2.0 που έφτιαχνε εφαρμογές για το Facebook. Για χρόνια απέδιδε αυτή την επιχειρηματική αποτυχία στο γεγονός ότι όλες οι αντίστοιχες εταιρείες της εποχής εκείνης είχαν αποτύχει, μέχρι που συνειδητοποίησε ότι ο λόγος της αποτυχίας ήταν ο ίδιος.

Ο επιχειρηματίας συχνά αυταπατάται και διακατέχεται από μια παραπλανητική αισιοδοξία, λέει ο Φρίντμαν. Αυτά είναι τα πέντε σημάδια που δείχνουν ότι δεν είσαι καλός νεοφυής επιχειρηματίας:

Η εταιρεία σου δεν αναπτύσσεται αρκετά
Η ανάπτυξη είναι ο κύριος στόχος μιας startup κατά τον Πωλ Γκραίηαμ που προσφέρει κάποια ενδεικτικά ποσοστά ανάπτυξης σε εβδομαδιαία βάση: 5% είναι αρκετά καλή ανάπτυξη, 7% πολύ καλή, 10% και επάνω εκπληκτική ανάπτυξη. Το βέλτιστο είδος μεγέθυνσης βέβαια είναι αυτό του κύκλου εργασιών, αλλά στα πρώτα στάδια μιας εταιρείας η αύξηση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας, των εγγεγραμμένων χρηστών, των πελατών, δείχνουν ότι είσαι στο σωστό δρόμο.

Είσαι αργός στην αλλαγή ταχυτήτων
Πόσο χρόνο σου παίρνει να δοκιμάσεις μια νέα επιχειρηματική ιδέα; Πολλές φορές μπορεί να έχεις μια λάθος επιχειρηματική ιδέα και είναι απολύτως εντάξει να συμβαίνει αυτό, το πρόβλημα είναι όταν δεν κινείσαι αρκετά γρήγορα προς την επόμενη νέα ιδέα και χάνεις πολύτιμο χρόνο.

Δεν μιλάς με τους πελάτες σου
Πρέπει να μιλάς στους πελάτες σου, το καλύτερο μάλιστα είναι να φεύγεις από το γραφείο και να έχεις κατ’ ιδίαν συναντήσεις μαζί τους.

Εστιάζεις σε ανούσιες μετρήσεις
Οι ματαιόδοξοι αναφέρονται συνήθως σε ανούσια στοιχεία όπως το μέγεθος του προσωπικού, τα κεφάλαια που συγκέντρωσαν, επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας κλπ. Σημαντικά είναι τα στοιχεία που συντελούν στην οικοδόμηση ενός επιτυχημένου επιχειρηματικού μοντέλου.

Πορεύεσαι μοναχός
Δεν υπάρχει δικαιολογία γι’ αυτό. Θα πρέπει να συμβουλεύεσαι κάποιους ανθρώπους που θα σε ωθούν να βελτιώνεσαι συνεχώς. Θα πρέπει να μιλάς ενδεχομένως με συναδέλφους από άλλες startup που έχουν καλύτερα αποτελέσματα από τα δικά σου. Αν είσαι μόνος σου υπάρχει ο κίνδυνος όχι μόνο να αποτύχεις αλλά να μην συνειδητοποιήσεις καν ότι οδεύεις προς αποτυχία.

(Πηγή: emea.gr)