Μην πιστεύετε στους "δύσκολους καιρούς"

Σίγουρα θα έχετε ακούσει το ανέκδοτο για τους δύσκολους καιρούς. Όταν οι φίλοι μας είναι άνεργοι, έχουμε οικονομική ύφεση. Όταν εμείς είμαστε άνεργοι, έχουμε οικονομική κρίση. Μην το πιστεύετε.

Οι άνθρωποι εγκλωβίζονται στις απόψεις τους για την οικονομία. Αν ανησυχούμε γιατί υπάρχουν πληθωριστικές ή αντιπληθωριστικές πιέσεις, η ίδια η στάση μας θα μας κάνει να έχουμε δυσκολίες εξαιτίας των πληθωριστικών ή των αντιπληθωριστικών πιέσεων.

Όσο δύσκολα κι αν είναι τα πράγματα, μην τα αφήσετε να επηρεάσουν εσάς. Εσείς πρέπει να προγραμματίσετε τον εαυτό σας να περιμένει - και να προκαλέσει - περίοδο ακμής. Αν κρατάτε στάση περιόδου ακμής, σύντομα θα τη δείτε να έρχεται. Το μυαλό και η φαντασία μας μπορούν να μας βοηθήσουν να υπερπηδήσουμε, να καλπάσουμε - ακόμα και να πλουτίσουμε - σε εποχές αντίξοων οικονομικών συνθηκών.

Στις επιχειρήσεις, η στάνταρ τακτική είναι να σφίγγουμε το ζωνάρι σε περιόδους οικονομικής ύφεσης. Όχι στις πολύ επιτυχημένες επιχειρήσεις όμως. Σε μια τέτοια περίοδο ύφεσης, ο Μπιλ Μάριοτ επέκτεινε την αλυσίδα των ξενοδοχείων του, εκεί που όλοι οι άλλοι έκαναν πίσω. Κυριολεκτικά διπλασίασε το μέγεθος της εταιρείας του εκείνο το διάστημα. Η φιλοσοφία του ήταν ότι, εκεί που όλοι έκαναν περικοπές, αυτός θα προσλάμβανε - με χαμηλότερους μισθούς - άριστους επαγγελματίες, που θα ήταν ευχαριστημένοι επειδή τους έδινε δουλειά.

Στη διάρκεια μιας οικονομικής ύφεσης, οι Αερογραμμές Δέλτα διπλασίασαν τον αριθμό των σκαφών τους. Είπαν στους υπαλλήλους τους: "Δεν πρόκειται να απολύσουμε κανέναν". Οι υπάλληλοι αισθάνθηκαν τόσο ευγνώμονες που βοήθησαν την εταιρεία να αγοράσει τα αεροπλάνα!

Άρα, οι δύσκολοι καιροί δεν είναι παρά στο μυαλό μας. Αλλάξτε τρόπο σκέψης και θ' αλλάξετε τη ζωή σας προς το καλύτερο, ανεξάρτητα από την πορεία της οικονομίας.

(απόσπασμα από το βιβλίο των Jack Canfield και Mark Victor Hansen, Τόλμησε Και Θα Νικήσεις, εκδόσεις Διόπτρα)